Monday 25 July 2011

APA ITU YANG DINAMAKAN INFINITY DOWNLINE??

Infinity Downline bukan haram di Malaysia dan semua negara lain di seluruh dunia, ia telah disahkan untuk menjalankan program ini di Malaysia kerana ia bukan satu Skim Piramid. MLM - Skim Piramid yang menjual produk-produk untuk menyembunyikan struktur piramid, tetapi mereka masih membayar gaji berdasarkan struktur piramid. MLM perlu mempunyai lesen. Infinity Downline bukan Skim Piramid, ia juga bukan MLM.


Mengapakah sistem Infinity Downline bukan Skim Piramid. Contohnya, Peter mendaftarkan Michelle. Oleh itu, Michelle mempunyai seorang ahli, iaitu Peter. Selepas itu, Michelle sign up Kenny. Maka, Peter berada di tingkat atas, Michelle berada di tingkat tengah, Kenny berada di tingkat bawah. Jika Peter dapat mencari 10 ahli, Michelle dapat mencari 100 ahli, Kenny dapat mencari 50 ahli, 2 ahli dari Michelle dipindah ke atas untuk diberikan kepada Peter. Oleh itu, Peter sekarang mempunyai 12 ahli sahaja, dan Michelle masih mempunyai 98 ahli. 2 ahli dari Kenny juga dipindah ke atas untuk diberikan kepada Michelle. Oleh itu, Michelle mempunyai 100 ahli sekarang, dan Kenny mempunyai 48 ahli baru sekarang. Maka,


tingkat atas mempunyai 12 ahli
tingkat tengah mempunyai 100 ahli
tingkat bawah mempunyai 48 ahli
Maka, bagaimana ini membentukkan sebuah piramid? Oleh itu, Infinity Downline bukan Skim Piramid, maka ia bukan haram.


Infinity Downline bukan Skim Piramid. Infinity downline hanya sebuah program Afiliasi, anda pergi melihat Nuffnang, Clickbuck, Commission Junction, Clickbank, Google Adsense, Amazon Associate, Bidvertiser. Mereka semua adalah program afiliasi yang tidak haram, tentu tidak sesiapa yang berani mengatakan Google Adsense kerana Google Adsense adalah sangat terkenal dan banyak orang juga tahu ia adalah sebua porgram afiliasi yang tidak haram? Semua program Affiliate tersebut hanya perlu mendaftarkan dan mendapatkan sebuah lesan dari negara mereka sendiri untuk menjalankan kerja bersama dengan semua negara lain melalui Internet. Oleh itu, program Affiliate hanya memerlukan lesen di nagara-nya sendiri, tidak memerlukan lesen di semua negara lain, jika ada negara yang tidak membenarkan untuk bermain program Afiliasi itu, laman web program Afiliasi itu akan menghalang dibuka oleh negara itu, negara itu tidak akan dapat membuka website program Afiliasi itu. Laman web Infinity Downline boleh dibuka oleh Malaysia, kerana Malaysia dibenarkan untuk bermain program afiliasi Infinity Downline.
Sistem Infinity Downline tentu bukan haram. Sila berfikir, Infinity Downline adalah sangat terkenal sekarang, jika ia adalah haram, mengapa sampai sekarang masih tidak ahli kena ditangkap oleh police? Mengapa sampai sekarang masih tidak ahli Infinity Downline kena Saman? Ini adalah kerana Infinity Downline bukan haram. Infinity Downline telah memenuhi semua undang-undang di Malaysia.


Jika anda ingin membuktikan bahawa Infinity Downline bukan haram, sila pergi ke jabatan-jabatan kerajaan untuk bertanya mereka bahawa Infinity Downline adalah haram atau tidak. Tentulah mereka semua akan memberitahu anda bahawa Infinity Downline bukan haram. Infinity Downline bukan haram di bawah kawalan Bank Negara Malaysia, bukan haram di bawah kawalan Keselamatan Yuran, bukan haram di bawah kawalan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan ia juga bukan haram di bawah kawalan Jabatan Urusan Pelanggan.
Maklumat selanjutnya di :http://www.infinitysuccessbuilders.com/undang-undang.html danhttp://worldinfinitydownline.blogspot.com/.


Soalan ke-4 : Infinity Downline adalah sebuah program penipu sama seperti Skim Ponzi?
Jawapan : Infinity Downline bukan sebuah program penipu. Anda tidak boleh membandingkan skim Ponzi dengan Infinity Downline. Dalam skim Ponzi, semua orang melabur wang kepada perniagaan Ponzi, Ponzi sebenarnya tidak membayar mereka dengan wang yang diuntung dari perniagaannya kerana sebenarnya dia tidak menjalankan perniagaan itu, dia hanya menggunakan wang pelabur baru untuk membayar pelabur lama, dan dia membayar sedikit duit kepada mereka sahaja kerana jika kadar pengembalian adalah rendah, mereka akan tinggal lebih lama sehingga beruntung wang yang lebih banyak dari model yang mereka telah membayar. Contohnya, saya melabur RM1000, Syarikat Ponzi membayar saya RM15 per hari, jadi saya perlu menunggu 67 hari hanya boleh mendapatkan kembali model saya. Ponzi boleh mendapatkan banyak orang lain melabur RM1000 dalam 67 hari itu. Semasa semakin banyak orang yang melabur wang kepada perniagaannya, dia semakin banyak bimbang orang lain akan mengetahui bahawa sebenarnya dia tidak menjalankan perniagaan. Oleh itu, dia mengambil semua wang itu dan lari sendiri, dan menyembunyikan diri. Semua orang tidak dapat mencari dia. Anda perlu tahu mengapakah dia tidak ingin terus menjanakan pendapatan dari pelabur? Mengapakah dia ingin berhenti menjanakan pendapatan dari pelabur dan mengambil semua wang dan melarikan diri? Mengapa? Ini adalah kerana dia menipu orang-orang bahawa dia ingin mengembangkan perniagaannya, dia meminta orang untuk melaburkan wang kepada perniagaannya menyebabkan dia mempunyai cukup wang untuk mengembangkan perniagaannya. Dia bimbang bahawa pelabur-pelabur akan meminta dia mengembalikan semua wang kepada mereka setelah mereka mengetahui bahawa sebenarnya dia tidak mempunyai perniagaan. Oleh itu, dia mengambil semua wang itu dan lari sendiri sebelum mereka mengetahui hal itu. Banyak skim pelaburan perniagaan juga adalah skim penipuan seperti Skim Ponzi ini.


Infinity Downline bukan skim pelaburan perniagaan. Dalam Infinity Downline, donwline membayar wang secara terus kepada upline. Contohnya, anda membayar RM100 untuk menyertai, anda mendapatkan kembali RM100 jika anda berjaya dapat mencari seorang untuk mentertai anda, maka Syarikat Infinity Downline tidak memegang wang. Syarikat Infinity Downline untung RM0 dari anda dan ahli anda. Selain itu, Syarikat Infinity Downline tidak pernah menipu orang dengan meminta orang melabur wang kepada perniagaan untuk mengembangkan perniagaan itu. Oleh itu, dia tidak perlu bimbang orang-orang akan mengetahui bahawa dia tidak mempunyai perniagaan, maka dia tidak perlu bimbang bahawa orang akan meminta dia mengembalikan semua wang kepada mereka. Itu sebabnya tidak ada alasan baginya untuk mengambil semua wang itu dan melarikan diri. Itu sebabnya dia tidak mempunyai alasan untuk berhenti sistem ini. Dia boleh menjalankan sistem ini untuk menjanakan pendapatan setiap bulan selama-selamanya, pasti dia mendapatkan banyak wang dengan menjalankan sistem ini kerana dia adalah berada di tingkat yang paling atas. Maka, dia tidak ada alasan untuk berhenti menjalankan sistem ini. Dia tidak ada alasan untuk mengambil semua wang itu dan melarikan diri.
infinitysuccessbuilders.com
www.infinitysuccessbuilders.com

No comments:

Post a Comment

JADI KAN FACEBOOK PENDAPATAN SAMPINGAN

Bukan nak pengaruh dan bukan nak paksa. Tepuk dada tanya kesungguhan. Memang benar dalam facebook ni, kita boleh mendapat pendapatan sampingan. Mulanya saya pun tak percaya, tapi saya jenis yang suka mencuba. Bisnes lain memerlukan modal ribuan ringgit.Tapi untuk bisnes ID ni hanya RM100 sahaja, tak lah banyak sangat kan?.. Dan pulangannya memang berbaloi.